,,A lehetőségekkel
élni……..nem visszaélni” ,,Ez lenne a kötelessége, a mindenkori hatalomnak
minden szinten”
A kijelentés be nem
tartásának eredményeként történik mindaz, amivel szembesülnünk kel ma az
országban.
Igen mert a hatékony vezetés érdekében határozatokat,
módosításokat, sürgősségi kormányhatározatokkal (O.U.G) jóváhagyni a kormány
számára törvény által biztosított. Sőt a parlamenti vakációk időszakára a
kormány külön meghatalmazást is kap, a parlamenttől, a használatukra.
Ezért gondolom úgy, hogy a szóban forgó rendeletre nehéz lesz
bizonyítani az alkotmányellenességet. Minden mást rá lehet és kel bizonyítani.
Amint a neve is jelzi,,sürgősség” esetén javasolt a
használatuk.
Ez így rendben is van,
mert a módosítások parlamenti útja jóval körülményesebb, akár több hónapot is
igénybe vehet még sürgősségi eljárás esetén is.
Ha ezen határozatok mögött csak a sokat emlegetett közösségi
érdekek lennének, még azt is lehetne mondani, jó hogy van ilyen lehetőség a
hatalom kezében. Egy lehetőség melyet kihasználva hatékonyabban tudnak
cselekedni mindanyiunk érdekében, tehát egy lehetőséggel több az operativitásra
ha ,,élnek a lehetőséggel”
A fentiekkel ellentétben mi történik ma az országban?
A jelenlegi hatalom ,,egy
törvény adta lehetőséggel” saját és egy jól meghatározott érdekcsoport
érdekében ,,visszaél” annak ellenére, hogy látszólag még az érveik
is elfogadhatóak. Igen mert valóban ráfér a két büntetőjogi törvény jó néhány
passzusára a módosítás. Ugyancsak elfogadott tény, hogy a börtönök, fogházak
helyzetén változtatni kell, stb. Természetesen a megoldás nem a jelenlegi
kormány által választott úton és módszerekkel.
A fentiek rendezésére a nagy politika az utcára vonult
tömegek nyomására fog találni egy megoldást.
Amiért én megszólalok az nem más mint válasz keresés ara,
hogy mi a szerepünk kisvárosi polgároknak, mivel tudunk hozzájárulni a
kilátástalannak tűnő helyzet javításához.
Lelkünk megnyugtatása és a közösség érdeke azt kívánja, hogy
meg kel vívjuk kis csatánkat a magunk módján, tisztábban becsületesebben, mint
a nagy politika
Mert azzal a jellegzetes helyzettel állunk szemben és kel
keressük a megoldást ,,amikor a sürgősségi határozatok adta
lehetőségekhez hasonlóan más törvényes
keretek is biztosítanak hátteret a csalásra, lopásra”
Ezek a törvényes
keretek tulajdonképpen jobbító szándékkal születnek. Próbálják az
adminisztrációs útvesztőt leegyszerűsíteni, elgördíteni néhány akadályt a
hatalom, önkormányzatok útjából. És ilyen törvényes lehetőség nem egy van.
Konkrétan például a közbeszerzési törvénybe foglalt passzus mely bizonyos
nagyságrendig lehetőséget ad polgármestereknek versenyeztetés nélkül odaítélni munkálatokat,
szolgáltatásokat, az általuk kiválasztott cégnek, vállalkozásnak.
Ha abból indulunk ki, hogy mindenkit a jó szándék az önzetlen
tenni akarás vezényel, akkor minden rendbe. De mi van akkor, ha nem? Az van,
ami ma történik az országban. A hatalom álszentül megpróbálja átverni a közösséget.
Ha nem történik meg a lakosság utcára vonulása néhány nap múlva működne életbe
lépne mindaz, aminek a történtek után nem szabad megtörténnie.
A megoldás sajnos nem lehet minden alkalommal az utcára
vonulás. Ezért úgy gondolom, hogy tanulságként elfogadhatjuk, hogy a kis
közösségek sem szabad, hogy passzív szemlélői maradjanak saját sorsuk
alakulásának. Csak a törvényekre várva nem tudják megvédeni elég hatékonyan
érdekeiket.
Sajnos a kistelepülések vagyunk a leghátrányosabb helyzetben.
Az országos, európai zűrzavar
útvesztőiben teljesen szem elől vesztjük
azt a nem sok, de lehetséges módozatot, amellyel saját, szűk pátriánkba bár
viszonylagos rendet tudnánk parancsolni. Kikerülni, ne megismételni a nagyok
hibáit.
Lényeges, mert a
kistelepülések vezetői is eltanulhatják a nagyok által mester szinten alkalmazott
negatív technikákat, és ha nincs fék alkalmazzák is azokat.
Befejezésül meggyőződésem, hogy nem elég a hírcsatornák
tudósításaival napirenden lenni, igazolni vagy elutasítani a különböző
nyilatkozókat és véleményüket.
Feladatunk megszervezni saját jó szándékú megelőző
stratégiánkat mellyel, választások alkalmával ki tudjuk szűrni a szélhámosokat,
mandátum alatt pedig hatékony kontrollt tudunk gyakorolni elsősorban vezetőink
majd közös céljaink érdekében.
Ezen stratégiák kidolgozásában vállalnék szerepet önzetlenül,
ismereteim szintjén.
(Az alkotmánybíróság, legfelsőbb törvényszék döntéseit
megelőző egyéni vélemény)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése